Followers

Thursday, November 3, 2011

Putusnya Sahabat

Ramai yang tak sedar macam-macam cara kita boleh kehilangan kawan...sahabat da rakan...Pedih hati apabila mengenang kembali memori di kala bersama. Orang kata takdir yang menentukan...tapi sikap manusia sentiasa suka menyalahkan orang lain untuk kepentingan diri sendiri.

Kalau sudah bergaduh...walau berbaik semula...aura-aura tidak senang itu masih terasa...maklum lah masing-masing masih tidak berpuas hati dengan setiap jawapan yang diberi. Kita tak boleh nak buatkan orang suka kan kita...tapi kita boleh buatkan semua orang senang berkawan dengan kita.

Bagi aku, semua nyer takdir yang dewasa kan aku...jarang aku melihat diri aku seperti pemikir negara...memikirkan perasaan orang disekeliling aku...jarang jugak aku tengok aku menjadi pendiam dikala semua orang ketawa...jugak aku tak pernah rasakan suatu kehilangan. Kalau orang kata...seseorang yang hadir dalam hidup kita tidak memberi kesan...maknanyer orang itu terlalu mementingkan diri sehingga terlupa bahawa setiap orang disekelilingnya memberikan kepentingan dalam menaikkan status hidupnya.

kawan yang baik sentiasa mengingati rakan...sahabat...dan temannya untuk sentiasa disuluh ke jalan yang lurus... Carilah teman berdasarkan pengetahuannya...bukan berdasarkan nafsunya...

ALLAH swt...sentiasa disamping kita... << apa yang berlaku, ALLAH melihat>>

2 comments:

  1. dina..thanks 4 ur advice....i like it so muchhh! ak sayang kwn2 yg ad di sekiling ak, even diowg xpenah mghargai diri ini...myb perasaan ak kottttt..hehe..nywy...thanks a lotttt coz remind me about F.R.I.E.N.D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...