Followers

Monday, August 27, 2012

Sahabat Sejati

Wujud lagi tak perkataan sahabat sejati tue??  susah kan kita nak sayangkan orang yang kianati kita....terutama sekali tempat kita berborak...tempat kita kongsi suka duka, tempat kedua kita selepas keluarga. Memang susah nak jadi kawan yang baik, memang susah nak jaga hati semua lagi susah nak simpan rahsia. 

Ape yang cuba aku kongsi ini bukan ajar aku reti menjadi seorang sahabat bukan seorang kawan yang hanya mampu menjaga hati semua pihak dan biarkan satu pihak tersisih dan sedih bersendiri. Semua memang salah aku sebab tak percaya dan tak pernah nak dengar cerita sahabat aku, yang aku tahu hanya anggap itu semua perasaan dia semata-mata. Tanpa aku sedar yang aku menjadi punca hati dia makin terluka, tak pernah pula aku menghalang malah aku sentiasa membiarkan....tidak kah aku tahu yang setiap orang ada hak untuk menerima dan menolak...pernah tak aku cuba jauhkan...pernah tak aku cuba elakkan...tak jugak...apalah yang telah aku lakukan.

sumpah itu bukan mainan...sumpah jugak boleh makan diri sendiri...sumpah jugak boleh matikan iman...pernah tak terfikir yang apa kita lakukan untuk kebahagiaan tapi dalam penipuan itu semua boleh meragut kepercayaan orang lain terhadap kita. akhir kata itu semua dituju kepada aku yang hanya mampu menjaga hati semua...

salam aidilfitri...


ampun maaf dipinta...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...