Followers

Tuesday, August 28, 2012

Semangat Ku

Kalau dulu bila kita dikutuk....dikritik....dimarah...atau apa jer dengan family atau orang yang kita sayang...Mula lah kita nangis...nangis pastu cakap diorang tak sayang kan kita lagi. Tapi hal yang sama berlaku kat aku tengahari tadi...aku dikritik....dikecap...diberitahu yang aku tidak pernah disukai oleh sesiapa...diberitahu yang aku tak pernah disukai ....tak pernah dianggap sebagai orang yang baik selama dikenali...Macam kena petir di hati ku nie....tapi aku tak marah...malah aku faham kenapa kata-kata itu keluar dari mulut. Luka ditangan kita boleh ubati tapi luka dihati tinggalkan parut yang susah nak hilang....Kalau lah aku boleh lihat hati dia...mesti bercalar-calar selama hidup bersama aku...selama hidup dengan insan yang malas nie.

Sungguh besar pengorbanan dia yang tak pernah luahkan apa dia rasa selama hidup bersama aku...Malah memberikan aku bahagia...perubahan yang lebih baik....maju kan diri aku...malah aku nampak pandai di mata masyarakat....Hanya dia sahaja yang tahu siapa aku...hanya dia yang mampu buatkan aku jadi seseorang dan hanya dia sahaja yang boleh buatkan aku menangis sekuat hati aku.

Kini aku mula faham yang aku fahamkan dia lebih dari diri aku sendiri...aku sayangkan dia lebih dari diri aku sendiri...dan aku mula faham setiap tindakan dia terhadap aku. Walaupun dia tak pernah marah aku....tinggikan suara dengan aku atau dia buatkan aku rasa keseorang...hanya untuk kali ini sahaja permintaan dia....Ya ALLAH kau bahagiakan lah dia di dunia dan akhirat sesungguhnya dia telah banyak bersabar dan menempuh dugaan....amin...


Dia....Yang Benar...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...