Followers

Saturday, October 29, 2011

Akhirnya

Akhirnya habis jugak aku layan citer city hunter nie...sedih sangat-sangat. Entah kenapa aku asyik bersedih...moody dan tak tentu arah. Ermmm rasanyer kena balik rumah jugak, kat sini semua aktiviti tak berjalan lancar macam yang aku harapkan. Rasa nak nangis jer selalu...tapi dah tak boleh...Lepas arwah abah meninggal....hati aku macam selalu sangat rasa tak selamat...kalau lah masa bolah merubah semuanya...

Aku nak cakap..."aku sayang ABAH" rasanya kata-kata nie aku tak pernah luahkan dulu kat dia...Waktu aku jaga dia disaat akhir kat hospital...bila nurse panggil...dan aku yang temankan dia....mengajar dia mengucap... entah kenapa hati aku dingin sangat-sangat...aku tak nangis langsung...aku call semua keluarga...mintak diorang datang segera. Dan akhirnya disaat abah betul-betul tinggalkan aku....aku seperti terjaga dari mimpi...hati aku luruh...melihat semua menangis... bila melihat mak tak nangis langsung...aku bertambah sebak...

Selama seminggu aku berganti-ganti jaga abah kat icu...tak sangka seminggu jer masa yang aku ada. Tanpa bersembang dengan dia...hanya melihat perubahan...demi perubahan...Aku yang paling teruk antara semua...aku tak rela abah tinggalkan aku... Sebab selama nie abah yang paling sayangkan aku...abah jugak yang selalu membenarkan kata-kata aku, abah lah tempat aku bergaduh..setiap kali aku keluar rumah...abah jugak yang asyik call tanya aku kat mana....abah lah yang selalu ceriakan aku. sekarang semua nya tak ada lagi...Aku hanya mampu melawat kuburan abah...dan bercerita kisah hidup aku di dalam hati...di depan kubur abah.

Banyak impian abah yang aku sendiri tak mampu nak laksanakan...Baru aku sedar....susahnya hidup bersendiri....Aku sering kali marah akak aku bila dia menangis rindukan abah.... Aku cakap tak baik nangis-nangis, kita kena doakan abah kat sana... Ya ALLAH...baru aku sedar...yang selama nie aku tak pernah luahkan apa yang aku rasa...aku sering kali berlakon seperti aku yang paling kuat dalam keluarga...

cerita nie mungkin buatkan aku betul-betul sedar yang aku bukannya kuat....aku perlu luahkan ape yang aku rasa...aku perlu hentikan sakitnya hati aku....

thanks city hunter....

1 comment:

  1. sabar...doa anak yg soleh & solehah akan sampai insyaAllah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...