Followers

Tuesday, October 18, 2011

Jangan Keluar Senja

Di saat waktu matahari tengelam, dikala hari semakin suram... Jangan lah kita berada di luar rumah, kerana waktu tersebutlah syaitan tengah berkeliaran....dulu aku kecik-kecik, mak aku selalu bising kalau main sampai petang...dia suka cakap " Bahaya main waktu macam nie, nanti ada orang lain main sekali" seram betul aku...huhuhu, terus berlari-lari masuk rumah.

Tapi budak-budak sekarang kalau cakap macam tue mesti melawan...hehe...al maklum zaman semakin canggih minda semakin cergas...pemikiran masing-masing tak sama kan...Jadi kita cuba cara lain nasihatkan golongan muda sekarang...hehe. 

berfikir
Seperti kejadian petang tadi, di mana berlaku sendiri di depan aku, aniz dan juju. Dua orang budak berlumba basikal...laju jugak diorang bawak sampaikan aku takut, ingatkan dia nak langgar aku... Takdir mereka berdua terjatuh dan kaki salah seorang daripada mereka tersangkut ke celak rim tayar basikal. Jenuh orang ramai mengeluarkan kaki budak tersebut....termasuk lah juju dan aniz.
Alhamdulilah semuanyer selamat, masyarakat sekeliling memang memberi kerjasama yang baik untuk selamatkan budak tersebut. Terima kasih kepada yang membantu.

Bila berlaku kemalangan di depan kita, jangan panik...cuba bertenang!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...