Followers

Wednesday, July 20, 2011

sesuatu yang aku sayang...

Assalamualaikum...pagi nie bangun jer tido macam2 nak karang sebenarnya...cuma masa jer yang tak mengizinkan...busy sikit dengan asgmt auto cad..hihi....Al kisah bermula dengan patrick Star, yang tercampak jauh di pagi hari...hihi...Aku sayang giler dgn patrick nie...selalu aku peluk tiap malam. Koleksi hadiah yg aku dapat...Sebelum nie aku suka sangat dengan Spongebob...memang banyak lah koleksi aku dari yang besor hingga kecik. Tapi takdir dah menentukan...Semua koleksi aku kena rompak...bunyi mcm tak logik kn...Itulah yang aku ralatkan sampai sekarang, kalo perompak yg masuk umah sewa aku (waktu zaman kegemilangan belajar di poly) ambik computer, motor, duit dan tabung duit syiling aku...Tak lah aku rasa heran sangat...Nie ambik semua koleksi spongebob aku....sedih....sangat sedih....sebab semua itu aku tak beli guna duit sendiri....orang yang kasi...memang aku sayang, siap sediakan tempat gantung lagi...yang besor aku peluk setiap malam. Geram sebenarnya bila ingat kembali...tapi aku doa sangat kalo orang yang ambik tue tak gunakan koleksi aku tuk benda2 yang tak elok...harap dia gunakan tuk kebaikan...Aku dah halalkan....dah lama pun perkara nie berlaku...Mungkin koleksi spongebob tue bukan milik aku...huhuhu

patrick mengantikan spongebob...hihi
Bercakap pasal koleksi, aku memang suka kumpul koleksi hadiah yang kawan2 kasi...terutama sekali benda2 yang comey2...hihi..setakat nie lah aku suka letak hadiah tue kat dalam keta aku. Keta pun hadiah jugak dari mak abah...terbaik lah...aku dapat keta, memang seronok tapi macam membebankan sebab aku masih belajar lagi. Harap pasnie aku dapat memberikan yang terbaik kat mak abah, janji tak menyusahkan lagi.
jangan tak percaya
Bila seseorang memberikan kita hadiah, ikhlas itu penting supaya mereka dapat pahala jika kita menerima dengan gembira dan mengunakan hadiah itu untuk kebaikan. Com kawan poly....dia nie suka jugak kasi aku hadiah, dalam sedar tak sedar jer. Banyak tolong aku sampai lah sekarang...tak pernah lupa tue..hihi...Koleksi spongebob aku pulak matun yang kasi...huhu...aku tak sengaji terkasi perompak tue ambik...hahaha...leh lagi aku nak melawak...huhu. Koleksi dalam keta pulak...aniz yang selalu hadiahkan...aku malas nak beli, sajer je aku ajak dia gi tengok benda2 comey...hahaha...nanti dia mula lah kasi hadiah...hahaha. Biasa lah genius....lalalala
hadiah dari com
seronok bila kita dapat hadiah terutama sekali dari orang yang kita sayang....hihi.. Terutama hadiah itu yang kita tak jangka akan dapat. Ingat semua berbuat baik dengan orang...insyALLAH kita mendapat yang baik.

antara hadiah koleksi dlm keta
masa itu emas























dari kok
memberi dengan tangan kanan...
menerima dengan hati terbuka...
menjaga dengan sepenuh keikhlasan...
menjadi satu paparan....


semakin berusia...semakin banyak hadiah...hihi

dapat hadiah simpan...jangan buang....hihi :)

20 comments:

  1. spongebob aku ni pon hadiah dr bestfren aku yg tesyg...hehehe...

    ReplyDelete
  2. wah2...ada jugak kan koleksi...huhuhu... nak spongebob lg...ada sesiape nak kasi...hihi

    ReplyDelete
  3. leh uat koleksi kat arkib negara ni. hikhik :)

    ReplyDelete
  4. haha...mmg plan mcm tue...tunggu koleksi tue penuh satu bilik dulu... :)

    ReplyDelete
  5. aik..gift saye bg sblom berpisah tu mane??sobss x msok kan pon

    ReplyDelete
  6. ada lah akak simpan, dah bawak balik umah...nie hanya yg masih berada di sini...hihi

    ReplyDelete
  7. sobss..asal tak simpan di johor??kot2 rindu saye slalu ke..lalala.taw lah dah ade jem skang..tak rindu saye dah

    ReplyDelete
  8. hahaha...bukan lah akak buat koleksi dlm bilik kat umah...eleh, ada ape dgn jem...hahaha...memain jer...

    ReplyDelete
  9. hahaha jauh tu kat perak..ok2 lps neh akak kne bg gift kt saye lah!!br saye igt sampai bile2..auww!!jem??die mane de pape..pfft!

    ReplyDelete
  10. hahahaha...insyALLAH ada rezeki lebih akak kasi k... jem ada nyawa...hihi

    ReplyDelete
  11. yahoo..besday saye pon x lama dah..membilang je lah ok!!!hahaha..haa die ade nyawa..tu yg penting

    ReplyDelete
  12. hahaha...membilang hari lah nie...so leen akak dah ada post yg baru..hihi

    ReplyDelete
  13. hahahah..cepat nye update!!ok2 sat g saye bace..toink toink

    ReplyDelete
  14. hahaha..sebab perkara tersebut berlaku petang tadi :)

    ReplyDelete
  15. memang lah...popularkn...hoho...tq kasi :)

    ReplyDelete
  16. yang patrik tu..aku n ecah siap bsh tau..susah tul nk ilangkan kotoran degil...

    ReplyDelete
  17. hahahaha...ingat jer ateh nie,thanks tau basuhkan....hehe

    ReplyDelete
  18. haha i pon ada patung patrick byk2...

    http://dak2gik.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...