Followers

Thursday, July 21, 2011

Maafkan aku....Burung...

Assalamualaikum...

Sepanjang hari nie rasa manja sikit...hihi. Juju masak harinie jadi aku hanya perlu makan jer... best sangat duk melepak jer. Entah kenapa lah harinie malas sikit...Memang malas lah, lukisan auto cad pon tak siap edit, adakah aku nie seorang yang suka wat keje last minit?? ermmm....aku rasa pada pandangan aku lah, aku wat keje ikut mood aku. Layan FB dengan blog rajin plak kn...biasalah, adat manusia nak berhibur....hihi. Sungguh tak ada mood nie. Perasan tak bila kita tak ada mood mula ar kita nak kacau orang lain supaya mood rajin kita datang, Salah satu sifat yang ada pada manusia, tapi berpada2 lah nak kacau orang pon kan. Jangan nanti orang meluat dengan kita atau erti kata lain rugi lah kita tak orang nak kawan...hohoho...sedihnyerrr

Haaaa....aku ada satu citer, tapi tak ada pon kena mengena dengan kacau orang...hihi. Citer nie bermula macam nie, di pagi yang indah...selepas azan subuh. Aku bersiap nak balik Perak, lepas aku solat subuh, aku terus nak gerak sebabnyer aku nak masuk KL....nak ambik akak aku. Memang aku pon tengah excited nak balik kampung...rasa macam dah lama tak balik. Rasa seronok tau bawak keta di pagi hari, keta pun tak banyak kat jalan raya. Masuk jer highway lagi meriah...hahaha...tak ada keta sangat...mula2 aku layan jer lagu yang terpasang kat radio...tapi bila dah lama drive rasa sepi plak tak ada orang nak ajak sembang...mula ar fikir betul ker aku ikut highway nie...hohoho.. Korang nak tau kenapa aku fikir macam tue...seram plak nak citer.... yela jalan highway sunyi sangat pastu banyak sangat burung berterbangan kat udara. Kira melalui keta kancil aku pon leh nampak tue burung2 tue....hohoho...hitam jer awan.

gaya nak balik kampung
Di pendekkan citer, aku syok layan lagu menyesal dari sixth sense...tetiba memang aku tak jangka...banyalk betul burung kat area depan jalan aku... Korang fikir lah highway kan so kelajuan pon tak leh nak slow....huhuh...aku memang berusaha sedaya upaya elak...tapi ada se ekor burung nie memang dah takdir dia. Aku terlanggar secara tak sengaja...kuat jugak gegaran dari burung tue...huhuhu..Dari radio aku kuat....aku tutup...aku tak fikir panjang aku tadah dua belah tangan aku...memohon kat ALLAH swt...Ya ALLAH aku tak terniat nak langgar burung tue...aku tak sengaja...Ya ALLAH ampunkan aku...huhuhu... Mood aku waktu tue memang nak nangis sangat... Ce korang fikir pe jadi dengan keta aku...aku dah tadah dua belah tangan tue....nasib baik aku perasan...sikit jer lagi aku nak terbabas...Alhamdulilah aku ok jer sebab keta aku tak laju sangat dan tak ada keta kat sebelah mahupun belakang aku. Rasa tak sedap hati pas terlanggar burung tadi, sepanjang perjalanan aku berselawat...Sehingga lah aku sampai KL dan aku citer kisah nie kat akak aku.Dia pendengar yang setia, alhamdulilah kami selamat sampai Trolak...

Moral citer nie janganlah terlalu leka semasa memandu...jangan asyik melayan lagu... Ingatlah nyawa kita berharga...termasuk lah nyawa haiwan yang ada kat dunia nie...secara sengaja atau tak sengaja. Kalau boleh di elakkan...elakkan tau.

hanya mampu makan kat dalam keta

bila memandu jangan terleka...
orang yang disayang harus diingat...
berehat seketika tambah tenaga...
agar perjalanan kita selamat...


Apa sahaja kita buat....niat itu yang penting... :)

8 comments:

  1. cian kat burung 2...tp bila drive u kena ingat org tersyg din...ur parents tngu kepulangan ko...namau cdih2 lg beberapa hari nk balik perak...pose kat umah ek..balik ni aku nk tuntut ilmu dr mak aku then masak utk korang...hihihi

    ReplyDelete
  2. betul2...aku tak sengaja...huhuhu..memang salah aku...sebab ingat kat fmly n org tersayang lah aku masih boleh drive dengan baik selepas kejadian tersebut...huhu

    ReplyDelete
  3. saya pernah langgar anak kucing..huhu..lagi sadis time nak alih bangkai 2... =/

    ReplyDelete
  4. kalau langgar kucing orang tua-tua cakap petanda tak baik...awk lepas kejadian kena basuh tayar keta...supaya darah yang ada hilang

    ReplyDelete
  5. la..ye ke?..dah lme da kjadian tu..anak kucing 2, x tau apa2 lg kot..dia tido bawah tayar..x perasan..huhu

    ReplyDelete
  6. itu yang sy tau...xpela kalo dah lama... so peringatan pasnie sebelum bawak keta tgk dulu kat bawah keta....kalo ada kucing halau...takut nnti kejadian sama berulang kembali..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...