Followers

Friday, July 15, 2011

Next Top "Menantu"

Sepatutnya aku karang citer nie malam tadi...hahahaha tapi kena bang bang boom dengan HF dan NCH... Gempak lah korang kenakan aku...memang terbaik...hahaha. Dalam keluarga aku, apabila seorang anak perempuan di pinang. Abah aku mesti nak wat kenduri doa selamat dan arwah. Kenduri itu agak besar ditambah dengan khemah untuk memudahkan tempat menjamu selera.


Bagusnya mengadakan kenduri bagi kami satu keluarga adalah untuk memberkati majlis di samping mengingati arwah tok dan tok wan. Memang bertuah lahir dalam keluarga yang ramai adik-beradik. Aku anak ketujuh dalam keluarga, mempunyai seorang adik lelaki, 2 orang abang dan 4 orang kakak. Anak sedara pun dah ramai ada 9 orang, yang paling tua 21 tahun....paling muda kalo tak silap setahun kot...hihi. Family besar ini memang macam-macam ragam, kalo kenduri meriah tak ingat dunia... Alhamdulilah pertunangan akak aku berjalan dengan lancar...hihi....nanti turn aku plak....hahaha...tunggu

alhamdulilah abah sihat masa kenduri

Tetiba nak citer pasal kisah cinta akak aku....memang kelakar but sweet sangat. Kiranya aku ini orang tengah yang tak berapa nak tengah...hahaha, yela mula-mula akak aku berkawan dengan Mr Engaged nie, aku lah mangsa keadaan sebab aku membeli camputer kat dia. Jadi secara tak langsung aku pun kenal lah dia, sangat memuaskan servis yang dia sediakan tuk computer aku. Rasanya dah 7 tahun kot perkenalan diorang. Bagusnya Mr Engaged ini, dia tak pikat hati akak aku seorang jer... dia pandai ambik hati kami sekeluarga, terutama sekali mak abah aku...kadang-kadang aku dengan adik aku meluat jugak...hahaha...mak asyik sebut nama dia jer...al maklum lah bakal menantu tip top...hahaha.

calon menantu...hahaha
Tapi yang herannya diorang nie suka sangat bergaduh...gaduh2 yang tak logik sangat bagi aku....sikit-sikit nak merajuk...hihi....Mungkin benar kot dari pergaduhan lah kita tau rasa cemburu dan cinta itu semakin mekar...wah2...jiwang dah...hahaha. Apa-apa pun aku memang sayang sangat kat akak ak nie...sebab dia sumber kewangan aku sepanjang belajar di U... Sangat baik dan memahami memang selalu kena buli dengan aku tapi memang dia yang terbaik pada aku...sebagai seorang kakak dan teman berbicara....kerana dia sentiasa membenarkan setiap kata-kata aku... sayang sangat kat kamu :)

cantik

bergaduh itu suatu rasa...
kadang kala ada yang terluka...
bila kita sudah suka...
Apa ditunggukan lagi masa...


Selamat bertunang... :)


Tetapkan impian diri... Jangan lupakan adik mu nie bila dah kahwin nanti...sedih lah pulak...huhu..


kakak ku sayang...

4 comments:

  1. HF tu saye taw sape..cume NCH tu kurang pasti sape..hehe!!congrats akak kepada kak dina..nanti kawen jemput lah..boleh wat trip gi perakk!!

    ReplyDelete
  2. hahaha...NCH tue Nuar Cinta Hanem...kak anem... sajer jer diorg kasi meriah blog akak...hahaha, jgn riso nnti akak jemput dtg Perak k

    ReplyDelete
  3. thanks....my young sister....i love u....semoga adik ku nie berjaya dalam hidup....sebagai kakakmu yg terbaik akan sentiasa menyokongmu selamanya....jangan nanti dh berjaya lupa pda keluarga....jasa mak n abah jgn lupa....yg pasti Anyah adalah kakak yang terbaik in the word hehehe...sayang kamu juga....

    ReplyDelete
  4. hihihi...mestilah kakak2 sy semuanyer terbaik... InsyALLAH tak akan menghampakan keluarga... Mak abah terima kasih sentiasa memahami anak mu nie...hihihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...